Re: [osdcmy] Ringkasan untuk osdcmy-list@googlegroups.com - 3 Mesej dalam 1 Topik

cikgu ayob
Assalamualaikum....tuan sekalian.

saya sebut 'Tuan' kerana saya menganggap saya ini kecil dalam komuniti ini.
Ucapan Tahniah, kerana tuan-tuan dapat berkumpul sehingga dapat membentuk NGO yang baru.
Harap, diteruskan dan berkembang.

Saya sebagai seorang guru sekolah menengah, setakat ini cuba juga untuk membantu memberi pendedahan awal,
bukan setakat teori tetapi terus kepada penggunaan oss tersebut.

Saluran yang baik, melalui kelab ICT di sekolah ditambah pula, penyebaran YES  ( 1BestariNet ) oleh YTL mungkin memudahkan lagi, untuk melakukan ujian atau kajian yang mudah....

Apa yang penting, pelajar-pelajar sekolah mengetahui dan tahu menggunakan OSS dan distribusi yang ada sekarang.

Terima  kasih....

On Thu, Apr 12, 2012 at 5:59 PM, <[hidden email]> wrote:

Kumpulan: http://groups.google.com/group/osdcmy-list/topics

    Harisfazillah Jamel <[hidden email]> Apr 12 06:10AM +0800

    Assalamualaikum dan salam sejahtera.

    Ramai muka baru bagi saya yang sudah lama melihat komuniti, hadir
    mesyuarat semalam. Harapan saya ia diteruskan.

    Ramai orang lama, muka lama tiada semalam, ramai yang mempunyai urusan
    keluarga, ia adalah sebahagian daripada growing pain dan juga menjadi
    dewasa untuk sebuah komuniti. Kita perlu hormati masa mereka, sebab
    kita pinjam masa keluarga mereka. Ramai yang sudah terlibat daripada
    awal, hard to justify kepada keluarga, untuk kali entah ke berapa
    perlu keluar dari masa untuk keluarga untuk perkara komuniti. Sukar
    juga untuk saya sendiri.

    Jadi yang hadir saya ucapkan tahniah dan terima kasih dan kepada yang
    tidak dapat hadir, teruskan menyumbang. Jika ada rezeki dan jodoh kita
    berjumpa di dunia nyata. :)

    Kami, anggap usaha ini adalah kesinambungan kepada usaha yang terhenti
    sebelum ini. Bukan setakat sekali atau dua komuniti OSS cuba
    menjadikan kumpulan maya yang berpuluh dalam FB, ML dan IRC sebagai
    satu perkara wujud dalam dunia nyata. Sudah untuk jangka masa yang
    lama kita bersuara sebagai satu kumpulan dalam dunia maya, namun sukar
    untuk disampaikan kepada dunia nyata. Ini menyebabkan suara kita
    hanyalah bising yang boleh diketepikan.

    Sebagaimana OSS, kita hanya perlu reused the codes.

    http://www.scribd.com/doc/39032793/OSDC-my-Master-Plan-For-Malaysia-Open-Source-Community

    Banyak perkara dalam Master Plan tidak dapat dijalankan kerana ia
    bergantung kepada usaha lain yang luar kemampuan kumpulan developers.
    OSDC.my adalah untuk membantu developers dan kembangkan usaha
    development. Tapi kekangan besar adalah, usaha itu perlukan usaha lain
    yang luar daripada scope rancangan asal.

    Contoh : Kesedaran tentang OSS itu sendiri dikalangan orang ramai.
    Adalah sukar untuk mendapatkan developers (dalam dunia OSS dan juga
    lain-lain). Ramai graduan, tidak dalam bidang development kerana ia
    tidak "seksi" sedangkan software buat ramai jadi jutawan dan
    billionwan. :)

    So please reuse the above masterplan so nampak kita lebih bersedia dan
    sesuaikan ia untuk NGO yang jadi payung kepada yang lain.

    OSDC.my secretariat asal, pikul banyak perkara melibatkan usaha
    kesedaran. daripada meetup hingga ke conference. Kami hendak jump
    start things agar ia boleh dijadikan contoh dan diteruskan. Saya tidak
    dapat teruskan mana-mana usaha ini tanpa anda semua dalam komuniti dan
    terutama secretariat team Mohd Fazli Azran Khairunnajah Abd Kadir Mohd
    Rizal Mohd Shahari Hidzuan Hashim dan Sharuzzaman Ahmat Raslan .

    Dengan tertubuhnya NGO ini bermaksud, kami semua dapat menarik nafas
    lega dan boleh tumpukan usaha asal kami. To create world class
    developers.

    Harisfazillah Jamel

    OSDC.my Secretariat

    Juga di

    https://www.facebook.com/groups/osdcmalaysia/

    --
    Call For Speakers MOSC2012

    MOSC2012 CFS http://portal.mosc.my/call-for-speakers

    Malaysia Open Source Conference 2012 (MOSC2012)
    http://portal.mosc.my/

    LinuxMalaysia Network
    http://www.facebook.com/Bukan.Sekadar.Internet.Sahaja

    Harisfazillah Jamel

    darXness darXness <[hidden email]> Apr 12 08:44AM +0800

    Tahniah juga.maaf xdapat datang semalam.bila dengar ramai muka baru,menarik
    juga.apprentice.

    And to all,yang menjadikan perkara NGO FOSS ni satu
    kenyataan,congrats.great job u guys did here.:)

    and semoga dengan adanya organisasi macam ni,kita lebih bersatu dalam
    apa-apa perkara sekalipun.

    2012/4/12 Harisfazillah Jamel <[hidden email]>

    Khairul Aizat Kamarudzzaman <[hidden email]> Apr 12 05:40PM +0800

    Tahniah kepada semua ... sorry dapat dtg kejap jer ... apa pun ... mcm
    biasa saya akan cuba utk menyumbang seberapa yang termampu ....

Anda menerima mesej ini kerana anda telah melanggan Google Kumpulan osdcmy-list.
Anda boleh [hidden email].
Untuk berhenti melanggan kumpulan ini, [hidden email] mesej kosong.
Untuk pilihan lanjut, lawat kumpulan ini.

OSDC.my Discussion Group In Facebook
http://www.facebook.com/groups/osdcmalaysia/