[osdcmy] Jemputan Sebagai Penceramah Bicara IT UKM

[osdcmy] Jemputan Sebagai Penceramah Bicara IT UKM

Harisfazillah Jamel-2
Mesej daripada rakan-rakan OSS UKM

"Assalamualaikum wbt, kepada aktivitis OSS Malaysia, ada tak sape2
berminat nak datang UKM BANGI untuk sessi BICARA IT? Boleh sampaikan
apa2 tajuk pun berkaitan OSS.. tiada bayaran akan diberi tapi
InsyaAllah makan PERCUMA.

Kalau ada, boleh bagi tau beberapa date available, kami akan tempah
ruang. Jumlah peserta dijangka melebihi 40 orang utk setiap sessi.
Antara tetamu kehormat ialah PENGARAH PTM, TIMBALAN PENGARAH PTM,
WAKIL FAKULTI DAN PERPUSTAKAAN.

TERBUKA UNTUK SEPANJANG TAHUN 2012. Sijil penghargaaan akan diberi.
Nama penceramah akan dicatat dalam buku cenderamata Komuniti OSS 2012
yang akan dicetak pada setiap 3 bulan, InsyaAllah. "

emel ke [hidden email]

--

Malaysia Open Source Conference 2012 (MOSC2012)
http://portal.mosc.my/

LinuxMalaysia Network
http://www.facebook.com/Bukan.Sekadar.Internet.Sahaja

Harisfazillah Jamel

OSDC.my Discussion Group In Facebook
http://www.facebook.com/groups/osdcmalaysia/

Malaysia Open Source Conference 2012
MOSC2012 http://portal.mosc.my/

Re: [osdcmy] Jemputan Sebagai Penceramah Bicara IT UKM

Soire Meira
Assalamualaikum...
Macam menarik je.. topik apa? cuba bagi penjelasan...

Pada 9 Februari 2012 12:39 PTG, Harisfazillah Jamel <[hidden email]> menulis:
[...]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[hidden email]
GPG KeyID: DBDA3074
GPG Fingerprint: 3CCE D281 C894 4FB0 3D22 2141 75C6 E41F DBDA 3074

Soire Meira 2008 - 2011
EascobaNET, Inc 2006 - 2010
Ch0kL@Thack 2002
PaleoY2K 1998 - 2000

http://www.sabily.my
http://www.sabily-my.tk

Developer:
Sabily NetBook Remix 10.10 Al-Quds
Sabily Zakat Calc 0.3.5-2 Stable (Debian/Ubuntu)
Asmawi Office 0.1 Alpha (Webase Presentiton)
Soire TV & Radio (Windows Only - continue version on Linux)
BrutuSamaDia (Remote Desktop Penetration Testing)
Mauiware.AYU.0.6 (Virus Cleanner & Get Back Hidden Files)

Malicious of Dark Knight - "Hack To Learn, Don't Learn To Hack"

OSDC.my Discussion Group In Facebook
http://www.facebook.com/groups/osdcmalaysia/

Malaysia Open Source Conference 2012
MOSC2012 http://portal.mosc.my/

Re: [osdcmy] Jemputan Sebagai Penceramah Bicara IT UKM

arora anne
wsalam
Common topik..
Asas2
-Thin client ubuntu with crossoveroffice (khas utk microsoft window office-ppt,word,excel,visio...2003/2007)
-Hardware requirement
-Demo real time
-Cost Down ROI

Asas2
-Content Filtering /squid/dansguardian
-Pro & Contro

Asas2
-Modsecurity WAF
-Core rules breakable with evasion/evading
-basic design WAF flow positive to negative model  or vice
-Fuzzing with abnormal Http protocol to test positive security model including web vulnerability scanner

2012/2/13 Soire Meira <[hidden email]>
[...]

red1
Tuan,
Oleh sebab makan PERCUMA, saya berminat.
Tajuk: Menjelajah dunia selama 5 bulan berjihad untuk FOSS
0. Dari Oktober 2011 hingga Mac 2012 memenuhi pelbagai jemputan dari
Perancis, Jerman, Austria, Czech, Colombia, Ecuador dan Brazil
1. Budaya pelbagai bangsa koder, dan penggiat FOSS yang ditemui dan
duduk bersama
2. Jenis pendengar ceramah dan soalan menarik dari mereka yang tidak diduga
3 Gambar-gambar dan pengalaman tidak diduga atau menarik sepanjang
perjalanan
4. Formula FOSS bagi kerjaya diri, bangsa sendiri dan tanahair bistari

Redhuan D. Oon
www.red1.org
+6017 8869 378

On 2/9/12 12:39 PM, Harisfazillah Jamel wrote:

> [...]

Malaysia Open Source Conference 2012
MOSC2012 http://portal.mosc.my/

Re: [osdcmy] Jemputan Sebagai Penceramah Bicara IT UKM

saiful
i like red1, mu sampai ceramah gua jd pendengar yg setia yg penting ada makan PERCUMA.

2012/3/18 red1 <[hidden email]>
[...]

"When there are Thousand of People go against you and only one at your side, trust me, I'm the one - akusaiful".

OSDC.my Discussion Group In Facebook
http://www.facebook.com/groups/osdcmalaysia/

Malaysia Open Source Conference 2012
MOSC2012 http://portal.mosc.my/

Re: [osdcmy] Jemputan Sebagai Penceramah Bicara IT UKM

Ahmad Arafat Abdullah
saya pun berminat.. mlm nih ada kat bangi ni.. :)

2012/3/18 red1 <[hidden email]>
[...]

$ uname -a
NetBSD  5.0.2 NetBSD 5.0.2 (GENERIC) #0: Sat Feb  6 17:53:27 UTC 2010  [hidden email]:/home/builds/ab/netbsd-5-0-2-RELEASE/i386/201002061851Z-obj/home/builds/ab/netbsd-5-0-2-RELEASE/src/sys/arch/i386/compile/GENERIC i386

OSDC.my Discussion Group In Facebook
http://www.facebook.com/groups/osdcmalaysia/

Malaysia Open Source Conference 2012
MOSC2012 http://portal.mosc.my/

Re: [osdcmy] Jemputan Sebagai Penceramah Bicara IT UKM

Prima Yogi Loviniltra
Kita masih dalam preparation, letter on akan kita publish ke public untuk fixnya event ini.. :)

2012/3/18 red1 <[hidden email]>
[...]

Best Regards,

Prima Yogi Loviniltra

President
National University of Malaysia Open Source Society (NUMOSS)
Universiti Kebangsaan Malaysia
43600 Bangi, Selangor Darul Ehsan

M: (6)016 640 0385
W: http://numoss.org/