[osdcmy] Perkembangan Semasa penubuhan Koperasi Sumber Terbuka

[osdcmy] Perkembangan Semasa penubuhan Koperasi Sumber Terbuka

Mohamad Imran
Assalamu'alaikum & salam sejahtera.

Untuk makluman semua, Ahli Jawatankuasa Penaja telah berjaya mengumpulkan minima bakal anggota untuk koperasi sumber terbuka seperti yang digariskan oleh SKM. Oleh kerana ramai dari Selangor - dan percubaan untuk membuka keanggotaan seluruh Malaysia tidak berjaya - koperasi yang bakal ditubuhkan nanti akan beroperasi di Selangor. Borang permohonan sudah dihantar (online). Sekarang hanya tunggu maklum balas daripada SKM. Harap tak banyak masalah.

SKM menasihatkan nama koperasi termasuk nama kawasan operasi, jadi nama yang dicadangkan menggantikan Koperasi Sumber Terbuka Malaysia Berhad seperti dipersetujui sebelum ni adalah Koperasi Sumber Terbuka Selangor Berhad dan Koperasi Sumber Terbuka Malaysia (Selangor) Berhad. (p/s: Kalau dapat yang kedua tu bagus jugak, dapat kekalkan akronim KOSTEM)

Projek

Apabila dah ditubuhkan, antara pilot project yang akan dijalankan adalah penerbitan majalah sumber terbuka. Boleh tengok hasil berbincangan berkenaan Kod Sumber di wiki.

Terima kasih.

--
Aku Tetap Aku™
http://maklan.blogspot.com/

OSDC.my Discussion Group In Facebook
http://www.facebook.com/groups/osdcmalaysia/

Malaysia Open Source Conference 2012
MOSC2012 http://portal.mosc.my/

[osdcmy] Re: Perkembangan Semasa penubuhan Koperasi Sumber Terbuka

cikgu ayob
Assalamualaikum.....tuan koperasi..

kalo begitu, terpaksa la, saya berpindah ke selangor.

On Sep 23, 10:12 am, Mohamad Imran <[hidden email]> wrote:

> [...]

Malaysia Open Source Conference 2012
MOSC2012 http://portal.mosc.my/

[osdcmy] Re: Perkembangan Semasa penubuhan Koperasi Sumber Terbuka

tak ada la....

katanya, koperasi tu, hanya berfungsi di selangor sahaja.

saya ni duk di bidor, perak.

> [...]

Malaysia Open Source Conference 2012
MOSC2012 http://portal.mosc.my/

Re: [osdcmy] Re: Perkembangan Semasa penubuhan Koperasi Sumber Terbuka

ApOgEE
cikgu ayob, kalo boleh kumpul 50 orang peminat open source kat perak, boleh bukak cawangan perak juga...

On Tue, Sep 27, 2011 at 10:00 AM, cikgu ayob <[hidden email]> wrote:
tak ada la....

katanya, koperasi tu, hanya berfungsi di selangor sahaja.

> [...]

Best Wishes,

M. Fauzilkamil Zainuddin
ApOgEE a.k.a JeRuNgKuN

[...]

Mohd Sufian Ahmad
bole cikgu ayob..saya salah sorg kat perak gak..tg malim..koje UPSI..so camno ada plan ka..kalu ada bole sy usahakan gak cari org kat sini..

2011/9/27 ApOgEE <[hidden email]>
> [...]

Malaysia Open Source Conference 2012
MOSC2012 http://portal.mosc.my/

Re: [osdcmy] Re: Perkembangan Semasa penubuhan Koperasi Sumber Terbuka

+1

Saya duk Perak. Kalau betul2 mau tubuhkan, kita boleh buat teh tarik session.